Atividade de inglês para estudo de Voice passive and active e interpretação com a música She will be loved. Indicada para alunos do 1º do ensino médio
Esta atividade de língua inglesa está disponível para download em modelo editável do word, pronta para impressão e PDF e também a atividade com respostas.
Faça download desta atividade em:
- Word: Atividade de inglês: Voice Passive and active – 1º ano do ensino médio – Modelo editável
- PDF: Atividade de inglês: Voice Passive and active – 1º ano do ensino médio – Pronta para imprimir
- Gabarito: Atividade de inglês: Voice Passive and active – 1º ano do ensino médio – Com resposta
ESCOLA: DATA:
PROF: TURMA:
NOME:
SHE WILL BE LOVED – MARROM 5
1. Complete as lacunas do texto com os pronomes pessoais abaixo:
Beauty queen of only eighteen, ____
had some trouble with herself
___ was always there to help her, ___
always belonged to someone else
___ drove for miles and miles
And wound up at your door
I’ve had ___ so many times
But somehow, ___ want more
(CHORUS)
___ don’t mind spending everyday
Out on your corner in the pouring rain
Look for the girl with the broken smile
Ask her if ___ wants to stay awhile
And ___ will be loved – 2X.
Tap on my window, knock on my door
I want to make you feel beautiful
I know I tend to get so insecure
It doesn’t matter anymore
It’s not always rainbows and butterflies
It’s compromise that moves us along
My heart is full and my door’s always open
You can come anytime you want
(CHORUS)
I don’t mind spending everyday
Out on your corner in the pouring rain
Look for the girl with the broken smile
Ask her if she wants to stay awhile
And she will be loved – 4X
I know where you hide
Alone in your car
Know all of the things that make you who you are
I know that goodbye means nothing at all
Comes back and begs me to catch her every time she falls
Tap on my window, knock on my door
I want to make you feel beautiful
(CHORUS)
I don’t mind spending every day
Out on your corner in the pouring rain, oh
Look for the girl with the broken smile
Ask her if she wants to stay awhile
And she will be loved – 4X
Please don’t try so hard to say goodbye
- Assinale as alternativas que apresentam voz ativa:
a.( )”…I drove for miles and miles…”
b.( )”…I want to make you feel beautiful…”
c.( ) “…Comes back and begs me to catch her…”
d.( ) “…Alone in your car…”
e.( ) “…Ask her if she wants to stay awhile…”
3. Assinale a alternativa que apresenta voz passiva:
a.( ) “…She will be loved…”
b.( )”… I know where you hide…”
c.( )”… I want to make you feel beautiful…”
d.( )”… Comes back and begs me to catch her…”
e.( )”… You can come anytime you want…”
4. A possível tradução dos versos “…I don’t mind spending everyday Out on your corner in the pouring rain…” é:
a.( )Eu não me importo de passar todos os dias do lado de fora, na sua esquina, na chuva torrencial.
b.( )Eu não me importo de ficar na janela, na rua, na chuva.
c.( )Eu me importo em ficar na chuva, na esquina, na rua.
d.( )Eu me importo em ficar na janela, na esquina e na rua.
5. ”… She had some trouble with herself…” corresponde a:
a.( ) Ele teve problema com ele mesmo.
b.( )Ela tinha alguns problemas com si mesma.
c.( )Ela não teve problema com a amiga dela.
d.( )Ela não teve problema de saúde.
6. ”… Meu coração está cheio e minha porta sempre aberta/Você pode vir qualquer hora que você quiser…” corresponde aos versos:
a.( ) “…My heart is full and my door’s always open/You can come anytime you want…”
b.( )”… Ask her if she wants to stay awhile/ And she will be loved …”
c.( )”… I know where you hide/ Alone in your car…”
d.( )”… I don’t mind spending every day/ Out on your corner in the pouring rain…”
7. Qual é a temática da música? Comente.
Por Rosiane Fernandes Silva