Atividade de Inglês: Music: Treat You Better – Modal Verb Can – Ensino Médio

    Atividade de Inglês, voltada a alunos do Ensino Médio, com questões sobre “Modal Verb Can”. Este exercício consiste na leitura e interpretação da canção Treat You Better – Shawn Mendes, apresenta o verbo “Can” nas formas negativa, afirmativa e interrogativa.

    Esta atividade de língua inglesa está disponível para download em modelo editável do Word, pronto para impressão em PDF e também a atividade respondida.

 

 

    Baixe esta atividade em:

 

 

ESCOLA:                                                          DATA:

PROF:                                                              TURMA:

NOME:     

Modal Verb Can

    O significado desse verbo corresponde a “PODER” ou “SABER”, em português. Portanto para indicar capacidade, possibilidade, habilidade e permissão. Observe abaixo como usar esse verbo nas formas afirmativa, negativa e interrogativa:

Affirmative form

I can ( eu posso )
You can ( Tu podes )
He can ( ele pode )
she can ( ela pode )

It can( ele/ela pode- objetos e animais
We can ( nós podemos )
You can ( vocês podem )
They can( eles ou elas podem )

Negativa form

I can not ou can´t ( eu não posso )
You can not ou can´t ( tu não podes )
He can not  ou can´t ( ele não pode )
She can not  ou can´t ( Ela não pode )

It can not  ou can´t ( Ele/ela não pode – objetos animais)
We can not  ou can´t ( nós não podemos )
You can not ou can´t ( vocês não podem )
They can not  ou can´t ( eles ou elas não podem )

Interrogative form

Can I ? ( Eu posso ? )
Can you ? ( Tu podes ? )
Can he ? ( ele pode ? )
Can she ?  ( ela pode ? )

Can it? ( Ele ou ela pode? para animais e objetos)
Can we ? ( Nós podemos ? )
Can you ? ( vocês podem ? )
Can they ? ( eles ou elas podem ? )

 

s

Analise o uso do verbo “Can” na música : Treat You Better – Shawn Mendes:

I won’t lie to you

I know he’s just not right for you

And you can tell me if I’m off

But I see it on your ________

When you ________ that he’s the one that you want

And you’re spending all your ________

In this wrong ___________

And anytime ________ want it to stop

 

I know I can treat you better

Than he can

And any girl ________ you deserves a gentleman

Tell me ________ are we wasting time

On all your wasted crying

When you should ________ with me instead

I know I can treat you better

Better than he can

 

I’ll stop time for you

The second you say you’d like me too

I just wanna give you the loving that you’re missing

Baby, just to wake up with you

Would be everything I need

And this could be so different

Tell me what you want to do

 

Cause I know I can treat you better

Than he can

And any girl like you deserves a gentleman

Tell me why are we wasting time

 

On all your wasted crying

When you should be with me instead

I know I can treat you better

Better than he can

Better than he can

 

Give me a sign

Take my hand, we’ll be fine

Promise I won’t let you down

Just know that you don’t

Have to do this alone

Promise I’ll never let you down

 

Cause I know I can treat you better

Than he can

And any girl like you deserves a gentleman

Tell me why are we wasting time

On all your wasted crying

When you should be with me instead

 

I know I can treat you better

Better than he can, oh

Better than he can

Better than he can

https://www.letras.mus.br/shawn-mendes/treat-you-better/traducao.html

 

Após analisar o uso do verbo “can” na música responda:

1) Qual forma verbal é utilizada na construção da canção? Affirmative form, Interrogative form ou negative form? Justifique sua resposta com elementos extraídos da música.

 

 

2) Uma possível tradução para os versos: “You can tell me…” ; “I can treat you better” ; “Better than he can…” seria, respectivamente:

a) ”Você pode me dizer” ; “Posso te tratar melhor”; “Melhor do que ele pode”.

b) ”Você pode me dizer”; “Você pode me tratar melhor “, Melhor do que ela pode”.

 

3) Ouça a canção e selecione a palavra  que completa cada verso abaixo, após complete as lacunas na música.

a) “But I see it on your ………………….” ( )PLACE (   ) FACE

b) “When you……….. that he’s the one that you want…” ( )  SAY    (   ) MAY

c) ”And you’re spending all your …………..”   (   )NINE        (   ) TIME

d) ”In this wrong ……………………………” (   ) EXPLORATION    (   ) SITUATION

e) ”And anytime …………… want it to stop…” (   ) YOU (   )DO

f) ”And any girl …………….. you deserves a gentleman…” (   ) LIKE       (   ) DISLIKE

g) ”Tell me …………….. are we wasting time…”  (   ) WHY    (   ) SKY

h) ”When you should …………. with me instead…” (   ) SHE  (   ) BE

 

4) Qual é o tema da canção?

 

 

5) Responda a pergunta indireta:” Tell me what you want to do…”

 

 

6) Ask Paul if he can do these things:

1.Can you play chess?

2…………………………………………………………………………

3…………………………………………………………………………

4…………………………………………………………………………

5…………………………………………………………………………

6…………………………………………………………………………

 

7) Complete these sentences with can or can´t. Use one these verbs:

a) Kate got the job because she ……………..   ……………….. six languages.

b) I´m sorry but we  ……………..   ……………….. to your party next Friday.

c) I like this hotel room. You ……………..   ……………….. the mountains from the window.

d) Have you seen my bag? I ……………..   ……………….. it.

e) You are speaking very quietly. I ……………..   ……………….. you.

 

8) Complete as sentenças usando can ou can´t:

a) A baby ……………………talk.

b) He is a good player but I …………………… beat him.

c) …………………… she speak English?

d) I ´m very tired. I ……………………even walk.

e) We …………………… leave now. I´m ready.

f) …………………… you ride a bike?

g) The music is so loud. I ……………………hear you.

h) …………………… you play tennis?

 

9) Transforme as frases abaixo em afirmativas, negativas ou interrogativas de acordo com o que se pede:

a) Bruno can play the guitar. ( negativa)

 

b) Can the girls play volleyball? ( afirmativa)

 

c) Can Mary cook cheese with carne?( afirmativa)

 

d) We can cook well.(negativa)

 

e) Karl can cook spaghetti.(interrogative)

 

f) Any can write exciting articles. (interrogative)

 

 

10) Escreva 5 frases sobre você. Use can ou can´t.

1………………………………………………………………………………..

2………………………………………………………………………………..

3………………………………………………………………………………..

4………………………………………………………………………………..

5………………………………………………………………………………..

6………………………………………………………………………………..

 

 

Por Rosiane Fernandes Silva

Rosiane Fernandes:
Veja também: