Atividade de Inglês, voltada a alunos do Ensino Médio, com questões sobre “Modal Verb Can”. Este exercício consiste na leitura e interpretação da canção Treat You Better – Shawn Mendes, apresenta o verbo “Can” nas formas negativa, afirmativa e interrogativa.
Esta atividade de língua inglesa está disponível para download em modelo editável do Word, pronto para impressão em PDF e também a atividade respondida.
Baixe esta atividade em:
- Word: Atividade de Inglês: Modal Verb Can – Ensino Médio – Modelo editável
- PDF: Atividade de Inglês: Modal Verb Can – Ensino Médio – Pronta para imprimir
- Gabarito: Atividade de Inglês: Modal Verb Can – Ensino Médio – Com resposta
ESCOLA: DATA:
PROF: TURMA:
NOME:
Modal Verb Can
O significado desse verbo corresponde a “PODER” ou “SABER”, em português. Portanto para indicar capacidade, possibilidade, habilidade e permissão. Observe abaixo como usar esse verbo nas formas afirmativa, negativa e interrogativa:
Affirmative form
I can ( eu posso )
You can ( Tu podes )
He can ( ele pode )
she can ( ela pode )
It can( ele/ela pode- objetos e animais
We can ( nós podemos )
You can ( vocês podem )
They can( eles ou elas podem )
Negativa form
I can not ou can´t ( eu não posso )
You can not ou can´t ( tu não podes )
He can not ou can´t ( ele não pode )
She can not ou can´t ( Ela não pode )
It can not ou can´t ( Ele/ela não pode – objetos animais)
We can not ou can´t ( nós não podemos )
You can not ou can´t ( vocês não podem )
They can not ou can´t ( eles ou elas não podem )
Interrogative form
Can I ? ( Eu posso ? )
Can you ? ( Tu podes ? )
Can he ? ( ele pode ? )
Can she ? ( ela pode ? )
Can it? ( Ele ou ela pode? para animais e objetos)
Can we ? ( Nós podemos ? )
Can you ? ( vocês podem ? )
Can they ? ( eles ou elas podem ? )
s
Analise o uso do verbo “Can” na música : Treat You Better – Shawn Mendes:
I won’t lie to you
I know he’s just not right for you
And you can tell me if I’m off
But I see it on your ________
When you ________ that he’s the one that you want
And you’re spending all your ________
In this wrong ___________
And anytime ________ want it to stop
I know I can treat you better
Than he can
And any girl ________ you deserves a gentleman
Tell me ________ are we wasting time
On all your wasted crying
When you should ________ with me instead
I know I can treat you better
Better than he can
I’ll stop time for you
The second you say you’d like me too
I just wanna give you the loving that you’re missing
Baby, just to wake up with you
Would be everything I need
And this could be so different
Tell me what you want to do
Cause I know I can treat you better
Than he can
And any girl like you deserves a gentleman
Tell me why are we wasting time
On all your wasted crying
When you should be with me instead
I know I can treat you better
Better than he can
Better than he can
Give me a sign
Take my hand, we’ll be fine
Promise I won’t let you down
Just know that you don’t
Have to do this alone
Promise I’ll never let you down
Cause I know I can treat you better
Than he can
And any girl like you deserves a gentleman
Tell me why are we wasting time
On all your wasted crying
When you should be with me instead
I know I can treat you better
Better than he can, oh
Better than he can
Better than he can
https://www.letras.mus.br/shawn-mendes/treat-you-better/traducao.html
Após analisar o uso do verbo “can” na música responda:
1) Qual forma verbal é utilizada na construção da canção? Affirmative form, Interrogative form ou negative form? Justifique sua resposta com elementos extraídos da música.
2) Uma possível tradução para os versos: “You can tell me…” ; “I can treat you better” ; “Better than he can…” seria, respectivamente:
a) ”Você pode me dizer” ; “Posso te tratar melhor”; “Melhor do que ele pode”.
b) ”Você pode me dizer”; “Você pode me tratar melhor “, Melhor do que ela pode”.
3) Ouça a canção e selecione a palavra que completa cada verso abaixo, após complete as lacunas na música.
a) “But I see it on your ………………….” ( )PLACE ( ) FACE
b) “When you……….. that he’s the one that you want…” ( ) SAY ( ) MAY
c) ”And you’re spending all your …………..” ( )NINE ( ) TIME
d) ”In this wrong ……………………………” ( ) EXPLORATION ( ) SITUATION
e) ”And anytime …………… want it to stop…” ( ) YOU ( )DO
f) ”And any girl …………….. you deserves a gentleman…” ( ) LIKE ( ) DISLIKE
g) ”Tell me …………….. are we wasting time…” ( ) WHY ( ) SKY
h) ”When you should …………. with me instead…” ( ) SHE ( ) BE
4) Qual é o tema da canção?
5) Responda a pergunta indireta:” Tell me what you want to do…”
6) Ask Paul if he can do these things:
1.Can you play chess?
2…………………………………………………………………………
3…………………………………………………………………………
4…………………………………………………………………………
5…………………………………………………………………………
6…………………………………………………………………………
7) Complete these sentences with can or can´t. Use one these verbs:
a) Kate got the job because she …………….. ……………….. six languages.
b) I´m sorry but we …………….. ……………….. to your party next Friday.
c) I like this hotel room. You …………….. ……………….. the mountains from the window.
d) Have you seen my bag? I …………….. ……………….. it.
e) You are speaking very quietly. I …………….. ……………….. you.
8) Complete as sentenças usando can ou can´t:
a) A baby ……………………talk.
b) He is a good player but I …………………… beat him.
c) …………………… she speak English?
d) I ´m very tired. I ……………………even walk.
e) We …………………… leave now. I´m ready.
f) …………………… you ride a bike?
g) The music is so loud. I ……………………hear you.
h) …………………… you play tennis?
9) Transforme as frases abaixo em afirmativas, negativas ou interrogativas de acordo com o que se pede:
a) Bruno can play the guitar. ( negativa)
b) Can the girls play volleyball? ( afirmativa)
c) Can Mary cook cheese with carne?( afirmativa)
d) We can cook well.(negativa)
e) Karl can cook spaghetti.(interrogative)
f) Any can write exciting articles. (interrogative)
10) Escreva 5 frases sobre você. Use can ou can´t.
1………………………………………………………………………………..
2………………………………………………………………………………..
3………………………………………………………………………………..
4………………………………………………………………………………..
5………………………………………………………………………………..
6………………………………………………………………………………..
Por Rosiane Fernandes Silva