Atividade de inglês: Voice Passive and active – Música She will be loved – 1º ano do ensino médio

    Atividade de inglês para estudo de Voice passive and active e interpretação com a música She will be loved. Indicada para alunos do 1º do ensino médio

    Esta atividade de língua inglesa está disponível  para download em modelo editável do word, pronta para impressão e PDF e também a atividade com respostas.

 

 

Faça download desta atividade em:

 

ESCOLA:                                              DATA:

PROF:                                                   TURMA:

NOME:

SHE WILL BE LOVED – MARROM 5

    1. Complete as lacunas do texto com  os pronomes pessoais abaixo:

    Beauty queen of only eighteen, ____

    had some trouble with herself

    ___ was always there to help her, ___

    always belonged to someone else

    ___ drove for miles and miles

    And wound up at your door

    I’ve had ___ so many times

   But somehow, ___ want more

 

   (CHORUS)

    ___ don’t mind spending everyday                                                                 

    Out on your corner in the pouring rain

    Look for the girl with the broken smile

    Ask her if ___ wants to stay awhile

    And ___ will be loved – 2X.

 

    Tap on my window, knock on my door

    I want to make you feel beautiful

    I know I tend to get so insecure

    It doesn’t matter anymore

    It’s not always rainbows and butterflies

    It’s compromise that moves us along

    My heart is full and my door’s always open

    You can come anytime you want

    (CHORUS)

    I don’t mind spending everyday

    Out on your corner in the pouring rain

    Look for the girl with the broken smile

    Ask her if she wants to stay awhile

    And she will be loved – 4X

 

   I know where you hide

   Alone in your car

   Know all of the things that make you who you are

   I know that goodbye means nothing at all

   Comes back and begs me to catch her every time she falls

 

     Tap on my window, knock on my door

   I want to make you feel beautiful

   (CHORUS)

   I don’t mind spending every day

   Out on your corner in the pouring rain, oh

   Look for the girl with the broken smile

   Ask her if she wants to stay awhile

   And she will be loved – 4X

 

   Please don’t try so hard to say goodbye

 

  1. Assinale as alternativas que apresentam voz ativa:

    a.(   )”…I drove for miles and miles…”

    b.(   )”…I want to make you feel beautiful…”

   c.(   ) “…Comes back and begs me to catch her…”

    d.(   ) “…Alone in your car…”

    e.(   ) “…Ask her if she wants to stay awhile…”

 

    3. Assinale a alternativa que apresenta voz passiva:

    a.(   ) “…She will be loved…”

    b.(   )”… I know where you hide…”

    c.(   )”… I want to make you feel beautiful…”

    d.(   )”… Comes back and begs me to catch her…”

    e.(   )”… You can come anytime you want…”

 

    4. A possível tradução dos versos “…I don’t mind spending everyday Out on your corner in the pouring rain…” é:

    a.(   )Eu não me importo de passar todos os dias do lado de fora, na sua esquina, na chuva torrencial.

    b.(   )Eu não me importo de ficar na janela, na rua, na chuva.

    c.(   )Eu me importo em ficar na chuva, na esquina, na rua.

    d.(   )Eu me importo em ficar na janela, na esquina e na rua.

 

    5. ”… She had some trouble with herself…” corresponde a:

    a.(   ) Ele teve problema com ele mesmo.

    b.(   )Ela tinha alguns problemas com si mesma.

    c.(   )Ela não teve problema com a amiga dela.

    d.(   )Ela não teve problema de saúde.

 

    6. ”… Meu coração está cheio e minha porta sempre aberta/Você pode vir qualquer hora que você quiser…” corresponde aos versos:

    a.(   ) “…My heart is full and my door’s always open/You can come anytime you want…”

   b.(   )”… Ask her if she wants to stay awhile/ And she will be loved …”

    c.(   )”… I know where you hide/ Alone in your car…”

    d.(   )”… I don’t mind spending every day/ Out on your corner in the pouring rain…”

 

    7. Qual é a temática da música? Comente.

 

 

Por Rosiane Fernandes Silva

Rosiane Fernandes:
Veja também: