Atividade de inglês: Colors – Música: Colors – Marc Robillard – 6º ano

    Atividade  de inglês, proposta a alunos do sexto ano do ensino fundamental, com questões sobre Colors.

    Esta atividade de língua inglesa está disponível para download em modelo editável do Word, pronto para impressão em PDF e também a atividade respondida.

 

 

    Baixe esta atividade em:

 

 

ESCOLA:                                                          DATA:

PROF:                                                              TURMA:

NOME:     

Colors

1. Colour  the picture according to the code.

1.yellow        

2.red                   

3.brown             

4.purple            

5.pink                

6.green              

7.gold               

8.orange           

9.gray               

10.black

11.blue      

 

2. Pinte as palavras abaixo com suas cores correspondentes:

 COLORS (Marc Robillard)

It’s alright She’s in red
In my head
Let me blow your mind she said
Eyes so blue
You’re so new
I just gotta get close to you, I said
I say yes
You say no
Just let me show you some more
I won’t bite
I wanna make sweet love tonight, I said
Hey hey I’m calling you
Red and green and yellow too
Chocolate cream, orange, navy blue
Yeah
It’s all good what color you are, I said
You’re so strange
And I don’t mind
I like all your weird designs
Paint me red 
Toe to head
That’s the shade of love she said
Black and blue, purple too
I don’t care now what you do
Cause it’s your life and it’s your ride, and 
I know now I’m a fan of you, I said
Hey hey, I’m calling 
Red and green and yellow too
Chocolate cream
And navy blue
Yeah
It’s all good what color are you
She’s in red
Yeah she’s in my head, she said, she said
Let me blow your mind she said
Hey hey, I’m calling you
Red and green and yellow too
Chocolate cream
And navy blue
Yeah
It’s all good what color are you

http://www.englishexperts.com.br/forum/musica-em-ingles-com-cores-ii-t30796.html

 

3. Faça a leitura do texto “Colors” e circule o nome de todas as cores que aparecem nele.

R:

 

4. Traduza os nomes das cores que você encontrou na canção.

R:

 

5. Qual é o tema da canção?

R:

 

 

Por Rosiane Fernandes Silva

Rosiane Fernandes:
Veja também: